בלוג

מי “משמין” מארוחה אחת?

הולי קראק פאי

כמה פעמים הרגשתם “אשמים” כאילו ביצעתם פשע, אחרי שאכלתם משהו מתוק או מאפה נחמד ומה בסך הכול עשיתם, כולה אכלתם משהו שאתם אוהבים!

אני שומע המון אמירות בנושא תזונה מאנשים ואחת הנפוצות ביותר היא- “האוכל הזה משמין”, בואו נפרק את המשפט הזה רגע.

אתם יושבים??

אוכל לא משמין. נקודה.

בדיוק כמו שאימון אחד בחדר כושר לא יהפוך אתכם למפתחי גוף שריריים.

הסיבה לכך נעוצה בעקרון פשוט שהוכיח את עצמו במחקרים. העקרון נקרא “מאזן הקלורי”, אולי שמעתם עליו. העקרון אומר כי אם לאורך תקופת זמן מסוימת, אדם, למשל יוסי “שורף” ביום 2,000 קלוריות ומכניס 1,700 קלוריות הוא ירד במשקל ואם יוסי היה “שורף” 2,000 קלוריות ובמקביל מכניס 2,500 קלוריות הוא יעלה במשקל וכמו שניחשתם, אם יוסי היה “שורף” 2,000 קלוריות ומוציא 2,000 קלוריות הוא המשקל יישאר זהה1 .

עקרון זה הוכיח את עצמו שוב ושוב בשנים האחרונות, כך שבגדול, (כמובן, קיימים עוד פקטורים אבל זה העיקרי שביניהם), לא משנה מהיכן מגיעה הקלוריה – מחזה עוף, מלפפון או בורקס אם נקיים את העקרון- יתרחש שינוי כזה או אחר במשקל.

*אגב, המילה משקל מודגשת למעלה מהסיבה הפשוטה ששינוי במשקל לא מתייחס מאיפה מתרחשת הירידה במשקל (שומן, שריר, נוזלים) ולדבר יש חשיבות אדירה, אבל זה למאמר אחר כבר.

אז מה דעתכם להסתכל על התמונה הגדולה? לא רק מה אני אוכל עכשיו. אלא איך ההתנהלות שלי לאורך שאר היום, שבוע, חודש? האם אני אוכל מספיק פירות וירקות? האם אני צורך מספיק חלבון? השאלות האלו לדעתי, יסייעו לכם להגיע לאורח חיים מאוזן ולהיות בעלי גישה שקולה יותר כלפי אוכל, מאשר האשמה הזאת שחווים אחרי אכילת מאכל כזה או אחר.

תהנו מפרוסת העוגה/ ממתק/ המבורגר, אבל אל תשכחו להסתכל על התמונה הגדולה ולפתח גישה מאוזנת יותר לאורך החיים.

תמונה שמכילה טקסט

התיאור נוצר באופן אוטומטי*במידה ואתם לא יודעים מאיפה להתחיל ההמלצה הגורפת היא לפנות לתזונאי/ת מוסמכ/ת שזה המקצוע שלו ולשם זה הוא למד המון*.

נ.ב

לשאלה בכותרת התשובה היא – אף אחד!

שתפו את המאמר שלנו!

מעוניינים לכתוב בבלוג שלנו? דברו איתנו...